Kto kieruje działalnością Inspekcji Handlowej?


Prezes Urzędu kieruje działalnością Inspekcji przy pomocy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wojewódzkiego inspektora powołuje i odwołuje wojewoda za zgodą Prezesa Urzędu. Zastępców wojewódzkiego inspektora powołuje i odwołuje wojewoda na wniosek wojewódzkiego inspektora, po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu.

Kto kieruje Inspekcja Handlowa?

Działalnością Inspekcji Handlowej kieruje prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy pomocy UOKiK. W skład Urzędu wchodzi Centrala i delegatury UOKiK.

Kto wykonuje zadania Inspekcji Handlowej?

Kto wykonuje zadania Inspekcji Handlowej? Zadania Inspekcji Handlowej wykonują: Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wojewoda przy pomocy wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, jako kierownika Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej, wchodzącej w skład zespolonej administracji rządowej w województwie.

Komu podlega wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej?

wojewoda przy pomocy wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej, zwanego dalej „wojewódzkim inspektorem”, jako kierownika wojewódzkiej Inspekcji Handlowej wchodzącej w skład zespolonej administracji rządowej w województwie. 1a. Zadania Inspekcji określone w art. 3 ust.

Co można zgłosić do Inspekcji Handlowej?

Do wojewódzkich inspektoratów IH konsumenci mogą zgłaszać potrzebę kontroli produktu nieżywnościowego, usługi lub przedsiębiorcy oraz przesłać sygnał o niebezpiecznym produkcie.

Kto sprawuje nadzór nad działalnością Państwowej Inspekcji Pracy?

Państwowa Inspekcja Pracy podlega Sejmowi. Nadzór nad Państwową Inspekcją Pracy w zakresie określonym w ustawie sprawuje Rada Ochrony Pracy. 1. Jednostkami organizacyjnymi Państwowej Inspekcji Pracy są: Główny Inspektorat Pracy, okręgowe inspektoraty pracy oraz Ośrodek Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy im.

Jakie kary może nałożyć Inspekcja Handlowa?

Z jakimi problemami udajemy się do Inspekcji Handlowej?

Konsumenci informują Inspekcję Handlową o tym, że w osiedlowym sklepie produkty nie są oznakowane ceną albo że kwota widniejąca na półce nie zgadza się z tą na rachunku. Klienci zgłaszają także przypadki sprzedaży towarów przeterminowanych.

Czym zajmuje się Wojewodzki Inspektorat Inspekcji Handlowej?

kontrola usług, kontrola legalności i rzetelności działania przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w rozumieniu odrębnych przepisów w zakresie produkcji, handlu i usług, kontrola przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów określonych ustaw.

Kiedy przychodzi inspekcja handlowa?

Wojewódzki inspektor jest obowiązany ustosunkować się do uwag zgłoszonych do protokołu kontroli niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.

Czym się zajmuje Inspekcja handlowej i inspekcja artykułów rolno spożywczych?

IJHARS sprawuje nadzór nad jakością handlową artykułów rolno-spożywczych w produkcji i obrocie, w tym wywożonych za granicę, kontrolę jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych sprowadzanych z zagranicy, w tym kontrolę graniczną tych artykułów, dokonywanie oceny i wydawanie świadectw w zakresie jakości handlowej …

Jak złożyć skargę do Państwowej Inspekcji Handlowej?

Swój wniosek i skargę możesz zgłosić bezpośrednio Podkarpackiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Inspekcji Handlowej lub jego Zastępcy w każdy wtorek w godzinach od 15:00 do 16:00. Wniosku ani skargi nie można złożyć telefonicznie. Złożenie wniosku lub skargi nie podlega opłacie skarbowej.

Od czego jest Inspekcja Handlowa?

Głównym celem Inspekcji Handlowej jest prowadzenie kontroli nad artykułami i usługami dostępnymi na rynku, a także sprawdzanie legalności działalności przedsiębiorców uczestniczących w obrocie tymi artykułami i usługami.

Jakie kary daje PIH?

Kto kontroluje ceny w sklepach?

UOKiK wciąż kontroluje. Najniższa cena z 30 dni przed obniżką musi być czytelna i jasno opisana.

Czy Inspekcja Handlowa może przyjść bez zapowiedzi?

Co do zasady powinna być ona poprzedzona zawiadomieniem o jej przeprowadzeniu, jednak w niektórych sytuacjach może być rozpoczęta bez zawiadomienia. Nie jest ono wymagane m.in. w przypadku zagrożenia zdrowia lub życia bądź gdy przedsiębiorca nie ma adresu.

Z jakimi problemami udajemy się do Inspekcji Handlowej?

Konsumenci informują Inspekcję Handlową o tym, że w osiedlowym sklepie produkty nie są oznakowane ceną albo że kwota widniejąca na półce nie zgadza się z tą na rachunku. Klienci zgłaszają także przypadki sprzedaży towarów przeterminowanych.

Jakie kary może nałożyć Inspekcja Handlowa?

Jak złożyć skargę do Państwowej Inspekcji Handlowej?

Swój wniosek i skargę możesz zgłosić bezpośrednio Podkarpackiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Inspekcji Handlowej lub jego Zastępcy w każdy wtorek w godzinach od 15:00 do 16:00. Wniosku ani skargi nie można złożyć telefonicznie. Złożenie wniosku lub skargi nie podlega opłacie skarbowej.

Czy Inspekcja Handlowa zawiadamia o kontroli?

Organ kontroli zawiadamia przedsiębiorcę o zamiarze wszczęcia kontroli. 2. Kontrolę wszczyna się nie wcześniej niż po upływie 7 dni i nie później niż przed upływem 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli.

Jak zlozyc skargę do Izby Handlowej?

Sprawy kierowane do Inspektoratu mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą środków porozumiewania się na odległość a także mogą być wnoszone ustnie do protokołu. W przypadku zgłoszenia ustnego, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący i przyjmujący zgłoszenie.

Czy PIP może kontrolować bez zapowiedzi?

Inspektorzy pracy są uprawnieni do przeprowadzania kontroli przestrzegania przepisów prawa pracy, bez uprzedzenia podmiotu kontrolowanego i o każdej porze dnia i nocy. Nie każda kontrola PIP musi być więc zapowiedziana.

Co najczęściej kontroluje PIP?

PIP kontroluje przestrzeganie prawa pracy, skupiając się na bezpieczeństwie i higienie pracy, wypłacie wynagrodzeń, legalności zatrudnienia i stosowaniu przepisów pracy.

Czy PIP udziela porad?

Bezpłatne porady prawne udzielane są również przez Główny Inspektorat Pracy od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do 15.00 pod numerami telefonu: dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych – 801 002 006. dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych – 459 599 000.

Jakie uprawnienia ma Inspekcja Handlowa?

kontrola usług, kontrola legalności i rzetelności działania przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w rozumieniu odrębnych przepisów w zakresie produkcji, handlu i usług, kontrola przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów określonych ustaw.

Ile trwa inspekcja handlowa?

Czas trwania postępowania Wynik postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich Inspekcja Handlowa przedstawia stronom w terminie 90 dni od dnia doręczenia wniosku o wszczęcie tego postępowania. Termin ten może zostać przedłużony w przypadku sporu szczególnie skomplikowanego.