Z kolei, jeżeli cena wskazana na produkcie (na półce) lub na metce jest inna od żądanej przez sprzedawcę, mamy prawo domagać się sprzedaży towaru po cenie dla nas najkorzystniejszej, a w przypadku, gdy towar już kupiliśmy – domagać się od sprzedawcy zwrotu różnicy w cenie.Co robić w sytuacji, gdy półkowa cena jest inna niż w kasie? – W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.
Co jeśli cena na półce jest inna niż przy kasie?
Przedsiębiorca zdecydowanie musi jej udzielić kon- sumentowi. Warto pamiętać, że podana na półce lub w cenniku wartość musi być zawsze ostateczna (czyli brutto). Gdy kwota przy kasie różni się od ceny na półce, konsument ma prawo kupić produkt w korzystniejszej cenie. Sprzedawca powinien podawać także cenę jednostkową.
Jaka cena obowiazuje konsumenta?
Cena produktu lub usługi Jeśli podaje ją tylko ustnie, to łamie prawo. Informację o cenie znajdziesz: na towarze, na etykiecie, w cenniku lub katalogu. W sklepie spożywczym zwróć dokładnie uwagę, czy cena, która jest podana przy produkcie, rzeczywiście dotyczy tej rzeczy.
Czy cena podana w ogłoszeniu jest wiążącą?
Towar wystawiony w miejscu sprzedaży wraz z ceną jest uważany za ofertę sprzedaży. To oznacza, że do zawarcia umowy dochodzi przez jej przyjęcie. Dla sprzedawcy jest to wiążące.
Czy w sklepie powinny być ceny?
Cena musi być widoczna w miejscu sprzedaży detalicznej albo świadczenia usług. Podana cena nie może budzić żadnych wątpliwości i pozwalać na porównanie cen. Zgodnie z obowiązującymi zasadami, cena musi pojawić się w miejscu ogólnodostępnym dla potencjalnych nabywców.
Gdzie zglosic niezgodnosc cen?
Z kolei jeśli towar już kupiliśmy, mamy prawo domagać się od sprzedawcy zwrotu różnicy w cenie. Odmowa wydania towaru lub usługi po niższej cenie bądź odmowa zwrotu różnicy w cenie już zapłaconej stanowią wykroczenie przedsiębiorcy. W obu przypadkach należy zawiadomić miejskiego (powiatowego) rzecznika praw konsumenta.
Czy sprzedawca może obniżyć cenę?
Reklamując wadliwy towar konsument ma prawo żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
Czy sprzedawca może zmienić cenę po zakupie?
On nie może zmieniać ceny po zakupie i nie może wysłać tańszych, innych produktów w zamian. To są nieuczciwe kombinacje, ale na takich są metody. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i w nim zgłoś reklamację.
Czy sprzedawca musi sprzedać po cenie?
W normalnym sklepie jeśli jest pomyłka w cenie na korzyść klienta, to sprzedawca ma obowiązek sprzedać towar w tej cenie, to wynika z praw konsumenta.
Jaka kara za brak cen na towarach?
Czy oferta cenowa jest wiążącą?
Czy oferta jest wiążąca? Tak, informacja handlowa w formie oferty to oferta wiążąca.
Czy sklep może anulować zamówienie z powodu błędu cenowego?
Jeżeli sklep wykryje błąd cenowy na etapie zamówienia produktu (nawet po jego opłaceniu), może bez przeszkód anulować zakupy, wskazując na błąd cenowy. Wynika to z prawa umowy zawieranej na odległość. W przypadku, gdy doszło już do realizacji, sprawa jest trudniejsza.
Co jest ważniejsze oferta czy umowa?
Przepis art. 71 Kodeksu cywilnego stanowi, że Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy.
Czy cena na metce inna niż przy kasie?
Nic straconego. Sprzedawca powinien zwrócić ci różnicę ceny. Mówi o tym art. 5 ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług: w przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę, konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.
Czy sprzedawca może odmowic podania ceny?
Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który oferuje swoje produkty lub usługi osobom indywidualnym, jest umieszczenie informacji o cenie produktu bezpośrednio na nim lub w łatwo widocznym miejscu, aby nie budziła ona żadnych wątpliwości.
Czy kasjer ma obowiązek sprzedać?
Przepisy prawa stoją bowiem w pełni po stronie sprzedawcy w tej materii i nie obligują go do wydawania reszty. Kasjerka może nawet odmówić sprzedaży, gdy nie ma jak wydać reszty. To dobry powód do odmowy, ponieważ zwykłe „nie bo nie” grozi jej karą do nawet 5 tys. zł.
Czy sprzedawca może zmienić cenę po zakupie?
On nie może zmieniać ceny po zakupie i nie może wysłać tańszych, innych produktów w zamian. To są nieuczciwe kombinacje, ale na takich są metody. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i w nim zgłoś reklamację.
Czy cena może być tańsza?
Oczywiście – cena może być wysoka lub niska, nie zaś duża czy mała, a już na pewno nie droga albo tania (co też się często, niestety, słyszy). Podobnie – cenę się podnosi lub obniża, a nie zwiększa lub zmniejsza.
Czy sprzedawca musi sprzedać po cenie?
W normalnym sklepie jeśli jest pomyłka w cenie na korzyść klienta, to sprzedawca ma obowiązek sprzedać towar w tej cenie, to wynika z praw konsumenta.
Czy sklep może anulować zamówienie z powodu błędu cenowego?
Jeżeli sklep wykryje błąd cenowy na etapie zamówienia produktu (nawet po jego opłaceniu), może bez przeszkód anulować zakupy, wskazując na błąd cenowy. Wynika to z prawa umowy zawieranej na odległość. W przypadku, gdy doszło już do realizacji, sprawa jest trudniejsza.
Co powinna zawierać cena na półce?
Przy ustalaniu cen za usługi można podać stawki godzinowe, procentowe, ceny dojazdu i inne, które mają wpływ na ostateczną cenę, można również wliczyć do niej koszt materiałów. Ceny za dojazd do/od usługobiorcy powinny być osobno zestawione i wycenione.
Czy cena może być tańsza?
Oczywiście – cena może być wysoka lub niska, nie zaś duża czy mała, a już na pewno nie droga albo tania (co też się często, niestety, słyszy). Podobnie – cenę się podnosi lub obniża, a nie zwiększa lub zmniejsza.
Kiedy sprzedawca obniża cenę produktu?
W przypadku towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności, sprzedawca ma obowiązek podania informacji o obniżonej cenie oraz informacji o cenie sprzed pierwszego zastosowania. Takie same zasady dotyczą reklam, w których przedsiębiorca podaje cenę reklamowanego towaru lub usługi.
Czy mogę żądać obniżenia ceny?
Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.
Czy klient ma prawo kupić towar po cenie?
Na podstawie art. 543 Kodeku Cywilnego: towar wystawiony na sprzedaż wraz z oznaczeniem ceny uznaje się za ofertę sprzedaży. Mówiąc potocznie, gdy wrzucamy towar do koszyka, godzimy się na przyjęcie oferty według ceny oznaczonej. W związku z tym, klient ma prawo do zakupu towaru zgodnie z ceną oznaczoną na metce.
Czy można podnieść cenę po podpisaniu umowy?
Niedozwolone są postanowienia, które przewidują uprawnienie kontrahenta do jednostronnego określenia albo podwyższenia ceny lub wynagrodzenia po zawarciu umowy. Z zawieraniem umów z konsumentami przez przedsiębiorców działających w różnych branżach (np.